קידום אתרים ב-2018: למה חשוב להתמקד בשיפור מהירות הטעינה של האתר שלכם?

מה הדבר הכי חשוב שכל בעל עסק, קמפיין, וחנות אינטרנטית מנסים להשיג? אם עניתם "הגדלת המכירות, שיפור המרות ושימור לקוחות", אתם בכיוון. גם ב-2018 מחקרים מראים קשר ברור בין זמן טעינה ארוך של דפים לבין נטישה של לקוחות.

אנחנו ב-2018; אף אחד לא רוצה לחכות. אנו מצפים שבאינטרנט הכל יקרה מהר: העברות כספים, הודעות ובכללי שכל פעולה שקורת תהיה שקופה, מידית ומדויקת, ובגלל זה כדאי לכם לעשות הכל כדי לוודא שמהירות הטעינה של הדף שלכם לא גורמת לאנשים לוותר על הרכישה ולנטוש את האתר.

אבל בתכלס, מה הדברים שהופכים טעינה אטית לכל כך איומה לאתר שלכם?

למה מהירות הטעינה של הדף חשובה?

לפני שנתחיל, בואו ניקח אתכם לדוגמה. דמיינו שאתם מקלידים שאלה ב-Google. אתם מסיימים להקליד, לוחצים על Enter, אתם מקבלים את התוצאות ומתחילים לגלול למטה. בדרך כלל אנחנו לא מסתכלים מעבר לתוצאות הראשונות, ואני מעז לנחש שהכי רחוק שהגעתם היו התוצאות שב"עמוד 2". אם יש לכם מזל והאתר שלכם הוא אחד האתרים שמופיעים ראשונים בתוצאות החיפוש, איפה שרוב הגולשים לוחצים, כדאי שתשימו לב טוב: אם האתר שלכם לא נטען לגמרי אחרי יותר מ 3 שניות, העדכון הקרוב של גוגל לשנת 2018 יעמיד את הדירוג שלכם בסכנה. אתם עלולים למצוא את עצמכם מורחקים מהתוצאות הראשונות, ותיאלצו להיאבק לחזור אליהם. במילים אחרות, גוגל מתכוונת להתחיל בקרוב להתייחס למהירות הטעינה של הדף כגורם דירוג משמעותי.

בחזרה לתרחיש שלנו.

אתם לוחצים על כמה מתוצאות החיפוש המובילות שהכי מתאימות למה שחיפשתם. העמוד הראשון נטען ב-5 שניות, השני ב-2, והשלישי ב-7.  לפי מספר מחקרים, קצב הטעינה של הדף משפיע באופן משמעותי על שיעורי ההמרות של הגולשים באתר. אם הגולשים נאלצים לחכות יותר מ-2 שניות לטעינה של הדף, הם מתחילים להיות מתוסכלים, לנטוש את הדף, ולבצע פעולות אחרות שעלולות להוביל לאובדן של לקוח פוטנציאליי.

אתם יודעים את זה מניסיון אישי: ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להשתפר, אנחנו מצפים לביצועים טובים ומהירים יותר. במצב כזה, זה רק הגיוני לוודא שמהירות הטעינה של האתר שלנו תואמת לציפיות של הגולש.

מכיוון שהנושא יהיה במרכז הפוקוס ב-2018, כדאי לדעת איך בודקים את מהירות הטעינה של הדף ומה צריך לעשות, אם בכלל, כדי שהדף שלכם ימשיך לפעול בצורה חלקה ותקינה.

האם מהירות הטעינה של הדף שלכם טובה?

לפני שאתם מתחילים לחפש בגוגל איך בודקים את מהירות הטעינה של הדפים שלכם, אל תדאגו, דאגנו לכם, והנה כמה כלים מומלצים:

למזל כולנו זה ממש לא קשה לבדוק מהירות טעינה של דפים. יש באינטרנט כמות מטורפת של אתרים שבודקים את מהירות הטעינה. אחד המומלצים שלנו הוא GTMetrix. הוא נותן תוצאות מפורטות שמציגות גורמים מאטים בכמה תחומים באתר שלכם, כמו משקל של קבצים או קוד לא נקי. בקיצור, כלי מצוין.

בכנות, GTMetrix הוא הכלי החביב עליי למטרה הזו אבל תרגישו חופשי לנסות גם את הכלים האלה:

Pingdom
Google Pagespeed insight
Google Mobile Speed Test

הם נועדו לאותה מטרה – איתור גורמים שמאטים את הדפים באתר שלכם, והכי חשוב שתמצאו את הכלי שהכי נוח לכם.

איך משפרים מהירות טעינה של דף?

הכל באתר שלכם עובד כמו שצריך: כי כתבתם תוכנית תוכן מעולה, העיצוב נקי ונעים לעין והאסטרטגיה השיווקית ממוקדת, אבל למרות זאת שום דבר לא קורה, למה?

כדי לא לתת לדפים אטיים להרוס את כל מה שבניתם – הנה 4 טכניקות מאיצות מהירות שיכולות לעזור:

GZip

לא תמיד חייבים להחליף תמונות וסרטונים לגרסאות באיכות נמוכה. GZip דוחס את גודל הקובץ מבלי להתפשר על האיכות והרזולוציה. זה משפר את מהירות הטעינה בלי להתפשר על איכות התמונות והסרטונים. אל תשכחו לבדוק שהשרת שלכם פעיל עם GZIP.

צמצמו JavaScript ו-CSS

גיליונות הסגנון של האתר שלכם, שנטענים כל פעם שגולש לוחץ על קישור באתר, ידועים כאחד הגורמים הנפוצים להאטה של מהירות הטעינה באתרים. צמצום הסקריפטים וקבצי ה-CSS על ידי הפחתת גרירות מיותרות, מחיקת ריווחים וניקוי של קוד מיותר, יכול לשפר מאוד את קצב הטעינה של הדף. אפשר לעשות זאת ידנית, אבל אם אתם לא מומחים בתחום, מומלץ מאוד להשתמש בכלי לצמצום נפח. חשוב לציין שצמצום הקוד לא פוגע בשלמות הקוד, אלא מסיר מאפיינים שבדרך כלל עוזרים לקְרִיאוּת (Readability) של הקוד, אבל אין להם השפעה על הפעולה של הקוד. בעיקרון, לצמצם את הקוד שלכם זה לנקות אותו ולהפחית את הגודל שלו, ובמקרים מסוימים שווה למזג את כולו ל-2 קבצים, אחד ל-CSS ואחד ל-JavaScript, במידה וזה אפשרי.

הפעלת הגדרות מטמון (Caching)

הפעלת הגדרות המטמון בדפים "כבדים" תאפשר לאתר שלכם להשתמש בגרסת מטמון ובכך לפצות על העיכוב ולטעון את הדף לתצוגה מהר יותר. שמירה על גרסאות מטמון מעודכנות תאפשר לאתר להציג גרסה עדכנית של הדף אם יש בעיה בטעינה של הדף המקורי.

השתמשו ב-AMP עבור משתמשים שגולשים בנייד

אם עדיין לא עשיתם את זה, בצעו את השינוי להאצת דפים ניידים (AMP) שמסייע להצגה יעילה של דפים במובייל. לאחר השינוי, משתמשי מובייל יופנו לגרסת HTML מצומצמת של הדף שאינה כוללת את הקוד הכבד שאינו מתאים לחוויית השימוש במכשירים ניידים. שימוש ב-AMP יכול להאיץ משמעותית, עד 85% יותר, את מהירויות הטעינה ולהפוך את האתר הרספונסיבי והרגיל שלכם לאתר מובייל עם חוויית גלישה מעולה שטוען דפים בשברירי שנייה במקום שניות.

החל מיולי 2018 מהירות הטעינה במובייל תשפיע על דירוג האתר במובייל

אחרי שהודיעו שמהירות הטעינה משפיעה על דירוג אתרים בדסקטופ, בינואר 2018 גוגל הודיעו שביולי היא תתחיל להתחשב במהירויות הטעינה של דפים במכשירים ניידים כמדד דירוג עבור אתרים מסוימים. השינוי יתמקד באתרים שיש להם דפים למכשירים ניידים שנטענים במהירות מאוד נמוכה ופוגעים בחוויית המשתמש. כל הטיפים האלה יכולים לשפר את מהירות הטעינה של הדף שלכם, אבל אל תשכחו כי קידום אתרים כולל בתוכו עוד הרבה גורמים נוספים.

* פורסם לראשונה באנגלית בבלוג של GH.Agency

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *