הצד האפל של הביקורות: כיצד ניהול מוניטין ברשת יכול להציל לכם את העסק

ניהול מוניטין ברשת הוא תחום שאנשים רבים לא באמת מבינים, אבל בפועל כן זקוקים לו. מדוע? ובכן, אם אתם בעל עסקי או אנשי מקצוע, אז המידע שהגולש מוצא לגביכם ברשת הוא בעל מספר השלכות שעשויות להשפיע על התדמית שלכם גם ברשת וגם מחוצה לה. קשה לדעת היכן להתחיל להסביר כיצד בכלל פועלים שירותי ניהול מוניטין, אז איך נוכל לדעת אם אנו זקוקים להם? בואו נבחן לרגע סיבה אחת שבגללה חברות רבות חייבות להתחיל לשקול השקעה בשירותי ניהול מוניטין, ונבדוק מהן ההטבות שמגיעות ביחד עם אותה השקעה.

האם העסק שלכם בקושי שורד בגלל ביקורות רעות?

זהו יום טיפוסי. אתם מתעוררים, נהנים מהטקס הקבוע של ארוחת בוקר וכוס קפה ואז נוסעים למשרד לעוד יום עבודה, איפה שאתם מנהלים את העסק וממשיכים לגדול. הגעתם למשרד, אתם מכינים כוס נוספת של קפה, מתחילים לעלעל בדוחות היומיים, ואז, משום מקום – בום! אתם נחנקים מהקפה של הבוקר כשאתם רואים את שולי הרווח העדכניים של החברה שלכם, ומרגישים כאילו שבדיוק קבלתם סטירה חזקה לפנים.

מיד, אתם מתחילים לחפש דוחות ישנים בשביל להבין מה ההסבר לכך שהמספרים צונחים. אתם עורכים פגישה עם המחלקות השונות וממשיכים לבצע ניתוחים, עד שאתם מגלים שניהול המוניטין שלכם ברשת סופג מהלומות כבדות בדמות ביקורות שליליות שהשאירו לקוחות לא מרוצים.

בעבר, לביקורות ברשת לא היה משקל רב. ככל שהאוכלוסייה מתפתחת ויותר אנשים מתחברים לרשת, מה שקורה זה שמתבצע יותר ויותר מחקר שוק ונכתבות יותר ביקורות במאות הפלטפורמות השונות שיש באינטרנט. העידן הדיגיטלי מאפשר לנו תוך רגע אחד לבטא את עצמנו בפני העולם ולקבל חשיפה מיידית.

מה הופך את הביקורות באינטרנט לכה חשובות?

ובכן, אם יצא שאתם כמו מרביתנו ומבלים זמן רב ברשת, בין אם דרך המחשבים הניידים או דרך הסמארטפון – אז אתם יודעים שכיום אתם צריכים לדעת יותר לפני שאתם מחליטים לבצע רכישה!

יותר מה?

אנחנו צריכים לדעת מה חושבים אנשים אחרים שכבר ניסו את המוצר בעצמם לפני שאנחנו נכנסים לשלב הרכישה. מה אנשים אוהבים בו? מה הם שונאים? אלו שלא היו מרוצים מהשירות, האם החברה הגיבה באופן אקטיבי על מנת להתמודד עם הטענות שלהם?

אלו שאלות שצרכנים שואלים לפני שהם מקליקים על הכפתור הגדול והיפה שכתוב עליו "רכישה". אם כך, כיצד ביקורות רעות פוגעות בחברה או בעסק שלך?

ביקורות ברשת הן בעלות חשיבות רבה ממספר סיבות. נוכל לציין למשל שביקורות שליליות פוגעות בעסק על ידי כך שהן משדרות תדמית מותג חלשה, מרתיעות צרכנים פוטנציאליים ואף יכולות לגרום לחברה שלך לאבד רווחים משמעותיים בשורה התחתונה.

אתם לא מושלמים והלקוחות שלכם יודעים את זה

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת והצרכנים נעשים יותר דורשניים בכל הקשור לטיב השירותים שאותם הם מקבלים, ניהול מוניטין ברשת הופך עוד ועוד לדבר שעסק, בין אם קטן או תאגיד, חייב להתחיל לשקול להשתמש בו. כיום, אנשים צעירים שבקיאים ברזי הטכנולוגיה לא מצפים שחברה תקבל רק ביקורות מהללות וציון 5 כוכבים מושלם בכל הביקורות שלה. למעשה, אם לשונית הביקורות שלכם נראית נקייה ומושלמת מדי, היא עשויה לעורר חשד, אבל מה לעשות שאנו אכן מספקים את הסחורה! מה שחשוב באמת זו הדרך שבה אתם והמותג שלכם מתמודדים עם אותן ביקורות.

שירותי ניהול מוניטין ברשת כדרך נפלאה לעשות יחסי ציבור

הנה הקטע. בזבזתם יום שלם במעבר בין דפי התוצאות ווידאתם שהגבתם לכל פידבק אפשרי שקיבלתם, רק בשביל לגלות למחרת בבוקר שפספסתם ביקורת אחת, שבינתיים הפכה לויראלית, וכעת החברה שלכם מותקפת מכל עבר. האם יש לכם זמן לשבת כעת ולהזניח את העסק שלכם על מנת להגיב לכל אותן ביקורות ותגובות מוזרות באופן אישי? האם אתם יכולים להטיל על אחד מהעובדים שלכם את המטלה של טיפול במצב? אם אתם מנסים לבנות אימפריה, האם באמת תפקידו את החברה שלכם בידיים של מי שהוא פחות ממומחה? כן, גם אנחנו לא!

ניהול המוניטין שלכם הוא יותר מאשר להקליד כמה תגובות ולהגיד תודה ללקוחות על הביקורת החיובית שלהם. הצד האפל של ביקורות ברשת מפציע כאשר אנחנו מנסים להתמודד עם לקוח שרוצה להשאיר כמה שיותר ביקורות רעות, ולא יעזור בית דין! זה יכול לקרות ממספר סיבות, בין אם כי החוויה שלו באמת לא עמדה בסטנדרטים המצופים או שקיימים מניעים נסתרים שמובילים לכתיבת הביקורות (לרוע המזל, אנשים מסוימים פשוט רוצים דברים בחינם, בלי קשר לטיב ולאיכות השירות או המוצר שהם קיבלו). הנקודה היא שדברים יכולים לצאת משליטה בקלות עם ההתרחבות המתמדת של רשת האינטרנט ועם הופעתן של פלטפורמות חדשות באופן יום-יומי. אותן פלטפורמות מאפשרות לצרכנים לרשום את הדעות שלהם בחופשיות, מה שיכול ליצור בתורו את "אפקט הדומינו" הידוע לשמצה.

טיפים נוספים לניהול מוניטין ומעקב:

עבור ניהול מוניטין בשוק בשוק הבינלאומי צרו קשר עם GH.A
אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *