למקדמי אתרים: 12 דברים שצריך לבדוק לפני קניית קישור או שיתוף פעולה

הצורך לנסות לבנות את הסמכות של אתרי הלקוחות שלנו יכולה להיות מאוד מאתגרת עם כל ההגבלות והאיסורים שאנחנו מקבלים עליהם עדכונים מידי פעם מ"גוגל". מה שנראה כמו "מקום טוב לחלוק בו תוכן חדש" או "רשימת מקורות" יכול באותה המידה לפגוע באתר של הלקוח ובפרופיל הקישורים שלו.
מה שבטוח זה שלכל מקדם אתרים יש את הכלים והמדדים עליהם הוא מתבסס לפני קניית קישור או מאמר. בעבר זה היה לנו יותר פשוט, היית בודק את הפייג'רקאנק ושלום על ישראל. כן כן, לא לא.

אז הפייג'ראנק מת? או חי?

שאלה שנשאלת בכל פורום או קבוצה של מקדמי אתרים ואין מה להתעסק בה כרגע יותר מידי,
בעבר סיכמתי את הווידאו השבועי של מאט קאטס "תם עידן הפייג'ראנק?" כבר אז כולנו הבנו…זהו, אין יותר פייג'ראנק וצריך להתבסס על מדדים חדשים.
*דניאל שרף כתב מאמר מעניין על "הצד האפל של הפייג'ראנק" – שווה להיזכר.

אבל, בתחילת חודש נובמבר 2015 פורסם באתר SEObyTheSea שגוגל קיבלה פטנט חדש בחודש אוקטובר 2015 על "דירוג לדפים באמצעות גרף קישורים" (תרגום חופשי), כרגע אין מידע מתי זה יחל לפעול וכיציד יהיו השפעות הפטנט החדש. הערכה שלי, לא נקבל את הנתונים מגוגל וכנראה שהנתונים "ערך של אתר" לא באמת נקבל מ"גוגל". ונצטרך להמשיך להתאמץ. (אמשיך לעקוב ולעדכן בנושא).

איך להחליט אם כדאי לקבל קישור באתר מסויים?דברים שחשוב לדעת

החלטתי לשתף אתכם ברשימת הפרמטרים עליהם אני מסתכל לפני שיתופי פעולה, כמובן שלכל שיתוף פעולה יש את הפרמטרים בהם צריך להתמקד וכאלו שאפשר לוותר עליהם.

רלוונטיות – הקישורים והתוכן רלוונטיים לנושא האתר שלי? זו שאלה שתמיד אתם צריכים לשאול את עצמכם לפני כל פרסום מאמר הוא קניית קישור שאתם עושים. אם האתר שלכם מדבר על "מערכות השקייה חכמות" והאתר שאתם מעוניינים לשתף איתו פעולה מדבר על "מצלמות דיגיטליות" – אין באמת קשר בין הנושאים.

תוכן ייחודי – האם האתר מספק תכנים משוכפלים מאתרים אחרים? בדיקה פשוטה של חיפוש שורת טקסט רנדומלית מתוך מאמר בגוגל יכולה לענות לכם על השאלה.

DA – Domain Authority – מדד שהגיע אלינו מ- Moz.com, כמו שמדד הפייג'ראנק ניתן לזיוף ולמניפלוציות, גם כאן ניתן. אני בדרך כלל בודק שהמספרים באתרים בינוניים לא גדולים מידי (55+) ולא קטנים מידי (פחות מ-20). כמובן שהמדד הזה בחיים לא נותן לי את האישור הסופי, אבל אני משתמש בו בשביל לקבל נקודת מבט נוספת. כל אחד יכול להחליט על טווח המספרים שלו.

סרגל הכלים של מוז - זמין לכל הדפדפנים
סרגל הכלים של מוז – זמין לכל הדפדפנים

קישורים חיצוניים – אתר צריך להכיל כמות סבירה של קישורים המפנים לאתרים חיצוניים ולא להיראות כמו "המרכז לקניית קישורים הישראלי". אתרים עמוסים בקישורים חיצוניים צריכים להדליק לכם נורה אדומה.

קישורים חיצוניים לתחומים "אפורים" – אם אתר מסויים אומר שעיקר העיסוק והתוכן שלו הוא על "מערכות השקייה חיצוניות" ופתאום אנחנו מגלים דפים שבכלל מדברים על פורנו או הימורים, זה צריך להדליק לכם נורה אדומה, הדבר שאני ממליץ לעשות זה להריץ שאילתה עם כתובת האתר ומילה מסויימת מהתחום האפור. לדוגמא:

site:eliavsys.com "casino"

וכו'

אינדוקס במנוע החיפוש – אתר שלא מופיע בתוצאות החיפוש בחיפוש על שם האתר או כתובת האתר, אין לכם מה לבדוק, ישר לפסול.

עמוס פרסומות – ידוע שמנועי החיפוש מעדיפים אתרים שהם ידידותיים למשתמש, ברגע שאתר עמוס בפרסומות, חשוב לשים לב מה באמת מטרת האתר. האם להרוויח כמה שקלים מפרסומות או לתרום לגולשים?

עיצוב מזלזל – יוצא לי להתקל בהמון אתרים שכל מטרתם היא שאנשים ייקנו בהם קישור, בדרך כלל אתרים כאלו מתבססים על העיצוב הבסיסי של וורדפרס, לוגו שהוא טקסטואלי ובקיצור, דברים שנעשו על רגל אחת ולא באמת הושקעו בהם מאמצי עיצוב לטובת המשתמשים שמגיעים.

תדירות פרסום הפוסטים – אתר צריך לשמור על קצב מסויים של פרסום פוסטים, לא יכול להיות שהפוסט האחרון בבלוג שאתה הולך לסגור איתו שת"פ פורסם לפני חצי שנה. לא הייתי רוצה שקישור של לקוח שלי יהיה שם.

שפות – אתר שמפרסם תכנים במספר שפות שונות באותו דומיין ללא סדר ובקרה זה לא מקום מומלץ במיוחד לקבל ממנו קישור. אתר צריך להיות בשפה אחת עם כתבות אחת, כל שפה צריכה לקבל את הכבוד המגיע לה אם זה סאב-דומיין או תיקייה.

שקוף מידי -אתרים רבים מצאו פתרון לאיסור של "גוגל" על מכירת קישורים ומצהירים בראש המאמר המפורסם "מאמר זה הינו ממומן". הצהרה שכזו עלולה לפגוע.

תנועה אמיתית – אתרים עם דירוגי Alexa/Similarweb נמוכים בדרך כלל יכולים לומר לנו הרבה על האתר, אם ניתן לקבל תמונת מסך של ה"אנליטיקס" של אותו אתר, זה עדיף.

אזכורים במדיה חברתית – האם לאתר יש איזכורים \ שיתופים ברשתות החברתיות? אנשים ימליצו על תכנים\אתרים שהם סומכים עליהם ורואים בהם רלוונטיים. זו אינדיקציה טובה על איכות ואמינות האתר.

סיכום

אז כן, כפי ששמתם לב את רוב הבדיקות תאלצו לעשות בעצמכם בצורה ידנית. כי זה בדיוק מה שמנוע החיפוש "גוגל" החל לעשות בשנים האחרונות – לבדוק את חווית המשתמש.
אתר איכותי לא יפרסם מספר שפות שונות באתר שעיקר התכנים שלו הם באנגלית. בלוג איכותי גם לא יפרסם תכנים שלא רלוונטיים לגולשים הקבועים שלו. אתר איכותי יקבל תנועה של גולשים אמיתיים.

אם יש לכם פרמטרים נוספים שלא נכתבו – אשמח אם תכתבו בתגובות וככה כולנו נלמד 🙂

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

10 תגובות על “למקדמי אתרים: 12 דברים שצריך לבדוק לפני קניית קישור או שיתוף פעולה

  • דצמבר 1, 2015 12:47 pm

    מדהים אחי, כתבה מעניינת מאוד!
    תודה רבה תותח!

    הגב
  • דצמבר 1, 2015 6:25 pm

    10X!!!

    הגב
  • דצמבר 1, 2015 7:23 pm

    פוסט מושלם!
    כל הכבוד על ההשקעה 🙂

    הגב
  • דצמבר 2, 2015 2:37 pm

    אני גם בודק איזה קישורים מקבל הדף שמקשר אליי

    הגב
  • דצמבר 2, 2015 3:58 pm

    אחלה מאמר, בהמשך למאמר, אפשר לבדוק עוד נושאים כמו:
    1. c-class ip
    2. אחסון מקומי/בינלאומי (בהתאם למדינת היעד של הקישור).

    בכל מקרה, אני מאמין שהצמדות ל – 3 הנושאים הראשונים תיתן אינדיקציה טובה לנושא הזה.

    הגב
  • אוגוסט 29, 2016 3:43 pm

    מאמר ממש יפה ומושקע גולן

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *