קידום אורגני: כיצד למיין משימות לפי השפעה, משאבים וסדר עדיפויות

הזמן שלוקח לכם לעסוק בקידום אתרים אורגני ובהתאמות של תוכן יכול להשאיר מעט מקום וזמן לביצוע והשלמה של עבודות אחרות. יתרה מכך, כיצד אנו יודעים אם השינויים שעשינו בכלל עזרו לאתר? כן, נפח העבודה הוא גדול, המטלות רבות, ובכל זאת יש דרך טובה יותר להשלים משימות קידום חשובות מבלי לבזבז לשם כך את כל הזמן ואת כל המאמצים שיש ביכולתנו להשקיע. אי פעם תהיתם כיצד המקצוענים מתעדפים את משימות הקידום שיש עליהם לבצע?

השאלה הנשאלת ביותר: אילו משימות יוציאו מהאתר את המיטב?

אם אתם שואלים את השאלה הזאת, אז אתם מוזמנים להצטרף למועדון של כל מומחי הקידום האורגני באשר הם. זוהי שאלה שאין לה רק תשובה אחת פשוטה, ומציאת התשובה משמעותה באמת להתמצא בתחום, לדעת היכן לחפש וכיצד להשיג את התוצאות הרצויות על ידי ארגון נכון של משימות הקידום על פי סדר של חשיבות. לא כל אתר או לקוח הם בעלי אותם צרכי קידום, וזה למה עלינו להבין, בתור מומחים לקידום אתרים אורגני, איזו משימה מניבה את התוצאות הטובות ביותר במינימום זמן.

בנוסף, מתי אי פעם היה אתר או לקוח שהיה זקוק רק לביצוע והשלמה של משימה אחת פשוטה לפני שהתוצאות התחילו להגיע?

זוהי הנקודה שבה רוב הדאגות והסוגיות נכנסות למשחק, מכיוון שכאשר מדובר בקידום אתרים, נדיר שיש רק פתרון פשוט אחד. זוהי הסיבה לכך שאנחנו לעיתים קרובות מוצאים את עצמנו מגישים רשימה ארוכה במיוחד של הצעות והמלצות לקידום, בעוד שאנחנו פוסחים על התקלות עצמן. קידום אתרים הוא חידה רבת פנים, שמכילה שפע של משימות ופרויקטים, ולרוב העוסקים במלאכה אין את המשאבים הדרושים על מנת באמת להספיק לבצע את כל מה שיש לבצע. ברוב המקרים, אנחנו נותרים רק עם התקדמות מועטה בדרך להשלמת העבודה.

כיצד נוכל לוודא שאנחנו מתעדפים את משימות הקידום באופן נכון?

בהתחשב בכך שקידום אתרים מערב שיתוף פעולה בין מספר גורמים, כיצד נוכל לוודא שהשינויים שאנחנו מבצעים תורמים לשיפור ההצלחה של האתר או הלקוח? לרוב המומחים יוצא לחזות באתגרים והמכשולים הללו יותר מדי פעמים – וזה עדיין ממשיך לקרות. למרבה המזל, במרוצת השנים הצלחתי לאתר מספר נקודות שעזרו לי לייעל את מלאכת הקידום שאנו עושים ב-GH.A. בואו נבחן כיצד העבודה שלכם כמומחי קידום אתרים יכולה להפוך לקלה יותר.

להבין שכדאי לתעדף לפי רמת השפעה

כמות הזמן שיש לנו להוציא ביום נתון על פרויקטים ומשימות היא מוגבלת. משמעות הדבר היא שיש סיכוי נמוך מאוד להספיק לבצע הכל. זה המקום שבו ההבנה בדבר ההשפעה של הקידום הופכת ליעילה עבורנו, מכיוון שאם יש לנו מספיק זמן להשלים רק מספר משימות, עלינו לוודא שנבחר בגישה הטובה ביותר, כך שהצוות המקדם שלנו יוכלו לבצע את העבודה בצורה חלקה. איפה להתחיל?

בהתאם לסוג הבדיקה המבוצעת, כך גם משתנות המשימות שמומלץ לבצע. למשל, בדיקה של הצד הטכני (אופטמיזציה onsite) של הקידום עשויה לחשוף שביצוע קנוניזציה ומתן התייחסות לתגיות כותרת, הפניות ואופטימיזציה לתמונות, בנוסף לעוד מספר משימות נוספות, אמנם יעזרו לאתר באופן כללי, אך מה אם צוות הפיתוח כבר ממקסם את גבולות הפרודוקטיבית שלו? יכול להיות שהצוות לא יוכל לדחוף גם את המשימות הללו לשגרה היום-יומית שלו בגלל מגבלות של זמן.

על מנת לוודא שלכל הפחות אנחנו מספיקים לעשות חלק ממה שיש לעשות, הצעד ההגיוני הבא הוא לבדוק מה באמת מעכב את האתר. תלוי את מי שואלים, אבל משימות הנוגעות לתגיות כותרת הן רק לעיתים רחוקות בראש סדר העדיפויות של מקדמי האתרים, אך מה הסיבה לכך?

זה נכון שאין להן תעדוף גבוה, אך דמיינו לרגע שהן לא היו קיימות. השינוי הקטן הזה יכול להביא ליצירת שיפורים מרחיקי לכת.

כאשר אנחנו ממליצים או מציעים הצעות בתור מומחים, עלינו לעזור לצוות שלנו להבין היכן כדאי וחשוב להתחיל, אילו משימות יכולות לחכות, ולצפות מראש את ההשפעה שתתרחש בתגובה. זכרו, לא כל משימה היא בעדיפות גבוהה, גם אם כך אתם מרגישים. בנוסף, לכל משימה יש תפקיד, אז כמובן שיש לה גם רמה מסוימת של חשיבות. סדר עדיפויות! סדר עדיפויות! סדר עדיפויות!

להבין כיצד לתעדף בהתאם למשאבים הזמינים

כמו שיש להבין מה ההשפעה האפשרית של השינויים שתבצעו, חשוב באותה מידה לדעת אילו משאבים זמינים עבורכם להשלמה של משימות מסוימות.

לדוגמא, בשנה שעברה שמנו לב שהאתר של לקוח מספר 1 עדיין היה בפרוטוקול HTTP, אז באופן טבעי הצענו שהוא יעבור לפרוטוקול HTTPS הבטוח והמאובטח יותר. זה היה רעיון פשוט וברור מאוד. התלהבנו מהמחשבה שהעניין יכנס לפעולה, ואז שמנו לב שברשות הלקוח לא היו המשאבים הדרושים על מנת להמשיך לנהל את האתר ב-HTTPS לאחר שהשינוי היה מבוצע בפועל.

העברת האתר ל-HTTPS היא לא המשימה הקלה ביותר לביצוע והיא יכולה לגרור מספר מכשולים ותקלות בדרך, שעשויים לפגוע באופן חמור בתנועה האורגנית של האתר של הלקוח שלכם, אז מהר מאוד חזרנו על צעדינו ובדקנו איפה נוכל להכניס שיפורים גדולים בתוך התקציב והמשאבים של הלקוח.

ההצעה הזאת לא נכנסה לתוקף עד כעבור כמעט שנה, אז הלקוח כבר מצא את הדרך המתאימה להתמודדות עם נפח העבודה. לאחר שסיימנו את השינוי המדובר, האתר חווה עלייה מכובדת מאוד בטראפיק אליו.

מה בדבר ביצוע שינויים שאינם דורשים אנשי פיתוח? בדוגמא נוספת, יש לנו את לקוח מספר 2. הם היו זקוקים לעזרה שלנו בבנייה של התוכן, אך לא היה להם את הצוות לאשר, לערוך ולנהל את תהליך כתיבת התכנים, מה שגרם לכך שהצטברו פוסטים ותכנים שלא פורסמו. האם אתם יכולים לנחש למי יכולים לעזור פוסטים שלא מפורסמים? נכון, לאף אחד!

במקום ליצור תוכן חדש, החלטנו לנקוט בטכניקה מרעננת של עדכון ושדרוג פוסטים ישנים שאכן התאימו לכך. בשל כך שהתוכן כבר היה זמין, לא היינו צריכים לבצע מחקר רב, והיו בידינו המשאבים הזמינים לביצוע השינויים הללו. המאמצים האלו גרמו לעלייה בטראפיק, שהגיעה מאותם פוסטים משודרגים, ואפילו לא היינו צריכים ליצור תוכן חדש.  

על מנת לספק ייעוץ קידום אתרים מדויק, עליכם להבין לא רק מה המשאבים הזמינים לכם, אלא גם מה המשאבים הזמינים ללקוח שלכם. קידום אתרים מתבצע על פני מספר מחלקות ומישורים שונים. האם בפועל קיימים המשאבים שלהם זקוקים המאמצים שאתם משקיעים בקידום האתר על מנת אכן להתבצע ולשאת פרי?

להבין כיצד להתאים בין הקידום האורגני לבין מטרות העסק

אולי זה נראה ברור מאליו, אך על מנת לוודא שמאמצי הקידום עומדים בקנה אחד עם המותג, הקול (voice) והכיוון השיווקי של הלקוח, יש לדעת מה התכנונים שלו לעתיד העסק שלו, מה החזון שלו לעסק ובאיזה כיוון הוא רואה אותו מתקדם.

אמנם נראה על פניו שבכל הנוגע לתוכן, הדרך המושלמת להשלים חוסרים ולהספיק היא לתכנן שנה קדימה, עלינו לזכור שתעשיות משתנות, וכך גם הקידום האורגני עצמו משתנה. משמעות הדבר היא שאסטרטגיית התוכן שלכם צריכה לעבור שיפור ועדכון בכל חצי שנה, בכל רבע שנה או אף באופן חודשי, על מנת לוודא שאתם מתחברים ומגיעים לקהל של הלקוח.

זוכרים את עודף העבודה שהצטבר במקרה של לקוח מספר 2? מסתבר שהתוכן שנוצר, אך לא עבר שימוש, הפך עם הזמן לרלוונטי. בעוד שהתוכן לא התאים בזמנו לכיוון של החברה, בהמשך השנה העסק ערך אירוע שהתוכן שלא פורסם התאים לו באופן מושלם!

גם אם בנקודה מסוימת בזמן אי אפשר להשתמש בתוכן מסוים, כדאי לדאוג לעבור לעיתים קרובות על תוכן שלא פורסם, כי אתם אף פעם לא יודעים איפה ומתי תוכלו להשתמש בו בעתיד. חשוב להבין את מטרות הקידום שלנו, אך אם נבין ונכיר לעומק את הקבוצות התומכות בתוך העסק עצמו, נוכל לפנות לעצמנו משאבים, אזורי השפעה ודרישות תעדוף.

להבין מדוע פעולות מיידיות עשויות להיכשל

יותר מדי פעמים חזיתי בביצוע של טעויות בכל הקשור לקידום האורגני של אתרים ברשת. אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא ביצוע של פעולה. בדיוק כך. כאשר נכנסים לתוקף חוקים ורגולציות ומתרחשים עדכונים לאלגוריתמים של מנוע החיפוש, הדבר הראשון שלא מעט מקדמים עושים הוא לקפוץ על העדכונים ולהתחיל לבצע שינויים באופן מיידי.

אל תבינו אותי לא נכון – חשוב להקשיב למה שיש לגוגל אומר. שמעתם את זה? "להקשיב". אין זה אומר שעל כולנו להגיב ולפעול. זוכרים את כל העדכונים קצרי המועד שרובנו קפצו עליהם, כמו עדכון Authorship, גוגל פלוס, ומה לגביי הזמן שבו הם העלו את האורך של ה-meta description ל-300 תווים? חלק מהעדכונים הללו היו איתנו למשך דקה אחת ואז חזרו על עקבותיהם בדקה שאחרי.

גם אם גוגל צועקים את זה, השתמשו בהיגיון שלכם וודאו שאתם לוקחים את ההחלטה הטובה ביותר על מנת לבצע משימות קידום חשובות באופן יעיל. לפני שאתם מגיבים, קחו את הזמן. עשו מחקר, וודאו שאתם מבינים כיצד לתעדף מטלות קידום, על מנת להבטיח את התוצאות הטובות ביותר עבור הלקוחות שלכם או עבור עצמכם.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *